• ראשי
  • מי אני?
  • צור קשר
  • ראשי
  • מי אני?
  • צור קשר
הבלוג של איילת
  • ראשי
  • מי אני?
  • צור קשר
  • ראשי
  • מי אני?
  • צור קשר
אחזקת מעליות – מה הכלל?
ראשי » ראשי » אחזקת מעליות – מה הכלל?

אחזקת מעליות – מה הכלל?

30 בינואר 2017 15:01 אין תגובות ruchamale2

הכלל בישראל קובע איזו חברה יכולה לקבל היתר לאספקת שירותי אחזקת מעליות, מה התפקיד של ועד בית בבניין משותף ומה אחריות היצרן על המעלית. בנוסף, הוא מתייחס לאופי שירותי האחזקה וכדאי להכיר אותו על מנת לשפר את רמת הבטיחות
מעליות עלולות לסבול מבלאי ושחיקה ולסכן את חיי המשתמשים. שירותי אחזקה הם חלק בלתי נפרד מהטיפול השוטף במעליות והאופי שלהם נקבע בהתאם להוראות החוק. אלו הנושאים העיקריים שקובעים את כללי המפתח:

אחזקת מעליות
אחזקת מעליות

א. היתר לאספקת שירותי אחזקה – החוק בישראל מחייב חברה שמציעה שירותי אחזקת מעליות להחזיק בהיתר רלוונטי. ההיתר צריך להיות בתוקף ובחתימת הגורמים המורשים. באמצעות ההיתר ניתן לוודא שמדובר על חברה מקצועית. ההיתר ניתן רק לחברות שעומדות בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ומשקיעות בהסמכה, הסבה וחפיפה של צוותי העבודה בשטח.
ב. בניין משותף – החוק מחייב כל בניין משותף בישראל לשכור את שירותיה של חברת אחזקת מעליות. בנוסף, הוראות התמ"ת תומכות בחוק הזה ומגדירות בדיוק לאיזה חברות אפשר לפנות על מנת לקבל את השירות.
ג. תדירות – הכלל העקרוני הוא לבצע את האחזקה אחת לחודש לפחות. כמובן שיש מקרים יוצאי דופן, כמו למשל הזמנת שירותי אחזקה במקרה של תקלות או בעיות חוזרות ונשנות. הזמנת השירות אחת לחודש צריכה על פי החוק להתבצע על ידי הגוף שמוגדר בתור "ועד בית". מעבר לכך, נציגי משרד התמ"ת נדרשים לבדוק את תקינותה של המעלית פעמיים בשנה.
ד. החלפת חברה – ועד בית של בניין משותף יכול להחליט להחליף את חברת האחזקה מדי 90 יום. זו אפשרות שרלוונטית לועדי בתים בכל רחבי הארץ, כי לעיתים הם נדרשים להשתמש בה על מנת להבטיח שירות ברמה הגבוהה ביותר.
ה. אחריות יצרן – הכלל הוא שיצרן מעליות חייב להעניק לבניין שירות אחזקה ללא תשלום במשך חצי השנה הראשונה. כמו כן, הוא חייב לספק אחריות לכל השנה הראשונה כל עוד הדיירים לא מזמינים בתקופה הזו ספק שירותים אחר.

מה כוללים שירותי אחזקה?

הכלל בישראל גם מתייחס לאופי של שירותי האחזקה עצמם. כך למשל נקבע כי החברה שמבצעת את השירות חייבת לבדוק ולאשר בכתב את תקינות המעלית, כמו גם שעליה לדאוג לכיוון של כל המערכות ולבצע בדיקת תקינות.
מעבר לכך, על החברה לשמן את כל החלקים של המעלית, לבדוק את תקינות הצירים ולהחליף חלקים שסובלים מבלאי. החברה צריכה למלא דו"ח בודק בכל ביקור ולספק שירותי חילוץ תוך חצי שעה מקסימום מזמן קריאת החירום. לבסוף, עליה לדאוג לתיקון של המעלית תוך יום אחד בלבד מרגע הקריאה והופעת התקלה.
לסיכום, כדאי מאוד להכיר את הכללים הרלוונטיים לשירותי אחזקת מעליות בישראל. זו הדרך הטובה ביותר לנצל את הוראות החוק ולדאוג לתקינות מלאה של המעלית.

פורסם ב: ראשי תגיות: אחזקת מעליות
« הקודם
הבא »

אודות


להציג את כל הפוסטים של ruchamale2

השארת תגובה

ביטול

חפש באתר
פוסטים אחרונים
  • אלימות במשפחה
  • הכל על עקירת שן בינה
  • פריטת צ'קים למוטב למזומן
  • איך לבחור חברת ניקיון לאחר שיפוץ
  • הילולת רבי מאיר בעל הנס – מתי היא מתקיימת ולמה היא חשובה
ארכיון
  • ספטמבר 2021
  • אפריל 2021
  • אוקטובר 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • אוגוסט 2019
  • דצמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • ספטמבר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • ינואר 2018
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
  • דצמבר 2014
  • אוקטובר 2014
  • ספטמבר 2014
  • אוגוסט 2014
  • יולי 2014
  • מאי 2014
  • אפריל 2014
  • פברואר 2014
  • אוגוסט 2013
  • יוני 2013
  • מאי 2013
  • אפריל 2013
  • ראשי
  • מי אני?
  • צור קשר
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
We WordPress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס