אחרי שרכשתם את המעלית ששיפרה משמעותית את איכות החיים של הדיירים בבניין, צריך להפנים שהיא לא תישאר איכותית לעד. יכול להיות שזה יקרה אחרי שנה ויכול להיות שזה יקרה אחרי 3 שנים אך בסופו של דבר היא יכולה לייצר קולות מוזרים ואפילו להיתקע. הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של המעלית שזה לא יקרה.
לבחור בחברת אחזקה מתאימה
החברה שמתקינה לכם את המעלית יכולה להיות החברה הכי טובה שתמצאו בשוק אך שימו לב שהיא החברה הכי טובה להתקנת מעליות, וזה לא אומר שהיא גם יכולה לספק לכם באותה איכות את אחזקת המעלית, ואולי היא בכלל לא מספקת את השירות הזה. החברה שתתחזק את המעלית חייב להיבחר בקפידה והתחום הזה בישראל הוא אחד החומים הפוריים ביותר שיש. בכל מבנה מעל 3 קומות כבר יש מעלית וזו למעשה הבחירה החשובה ביותר שתהיה לכם. חשוב מאוד שתיקחו אותה ברצינות ואל תתפתו לבחור בחברה זולה ולא אמינה רק בגלל המחיר.
תהיו קשובים לבעיות של המעלית
אל תחכו לבדיקת התקינות של המעלית כדי לשפץ אותה. חברת מעליות יכולה להגיע מתי שרק תגידו לה ולא רק בבדיקת התקינות. לעתים יש בעיה שמשיך לצמוח ולהחמיר ואתם יכולים למצוא את עצמכם בבעיה גדולה יותר לאחר מכן. אם יש לחצן שיצא מכלל שימוש, אם היא עושה קולות מוזרים, אם המעלית איטית מאוד, הדלת לא נפתחת בצורה חלקה ועוד שלל בעיות אחרות, אל תתמהמהו – תקראו לחברת מעליות שתגיע לכל הפחות לבדוק מה הבעיה וכמובן לתקן את הבעיה אם יש בכך צורך.
תקפידו על בדיקות התקינות
לפי החוק יש לבצע בדיקות תקינות בפרק זמן מסוים בהתאם לשימוש במעלית, אך בבניינים קטנים לעתים שוכחים מזה או שמתעלמים מזה במכוון. זה אסור לפי החוק וזה יכול לסכן גם את הכיס שלכם בפגיעות קשות יותר במחשב המעלית ובחלקים שלה. תדאגו לבדיקת תקינות לכל הפחות פעם בשנה וכך תוכלו להימנע מרוב הבעיות. אם ההמלצה היא לבצע בדיקת תקינות אחרי פרק זמן קצר יותר אז תבצעו זאת לפי הנהלים בלי משחקים.